2011. szeptember 26., hétfő

Levendula

Augusztus elején készítettem életem első levendula szirupját. Mivel még van belőle és valami elképesztő íze is lett, gondoltam felrakom ide hátha másoknak is megtetszik. Sütöttem hozzá a minap finom provanszi levendulás sütit, de leginkább kávé ízesítésére használjuk, mert az valami hihetetlen ízélményt ad. Minden kávészerető embernek melegen ajánlom :) Próbáltuk még vaníliás pudinggal...jóóó volt, de finom még teával, limonádéval, fagyival, palacsintával stbstbstb.
 Képek, receptek:

 Levendula szirup:


1 l víz
1 kg cukor
30 g levendulavirág (száraz)
A vizet és a cukrot felforraltam, majd beleszórtam a virágokat. Pár percig forraltam, majd lefedve állni hagytam kb. 15 percig. Leszűrtem, újra forraltam, pár csepp citrommal ízesítettem, üvegekbe töltöttem. Hűtőben hat hónapig eláll.
forrás: limara


Provanszi levendulás süti:



1 csésze cukor
1/4 csésze durván őrölt mandula
100 g vaj (vagy margarin)
2 tk levendulavirág
2 tojás
1/2 citrom reszelt héja
1 kis pohár tejföl
1/2 dl tej
1 és 1/4 csésze liszt
1/4 tk szódabikarbóna
csipet só


Egy nagy tálban elegyítsük a durvára őrölt mandulát és a cukrot, majd a szobahőmérsékletű vajjal együtt keverjük habosra.
Egyenként adjuk hozzá a tojásokat, majd a reszelt citromhéjat és a levendulavirágot is.
Ezután jöhet bele a tejföl, majd az előzőleg sóval, szódabikarbónával elkevert liszt is.
Ha szükséges, lágyítsuk a tésztát egy kis tejjel.
Sütőformát (őzgerincet, koszorú- vagy kuglófformát) béleljünk ki sütőpapírral, majd egyenletesen terítsük szét benne a masszát.
Előmelegített sütőben süssük kb. 60-80 percen át (sütő függvénye).
Sülés közben figyeljük a süteményt. Ha nagyon barnul a teteje, fedjük le alufóliával, s így süssük egészen addig, amíg a közepébe szúrt hústűre már nem ragad rá.
Kicsit hagyjuk a formában hűlni, majd borítsuk rácsra, húzzuk le róla a papírt, és így hagyjuk teljesen kihűlni.
Cukor-, vagy csokimázzal díszíthetjük, s még egy kis levendulavirágot is szórhatunk rá.
forrás: no salty



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése